
“Men hvad skal jeg dog skrive om?” Det er et af de spørgsmål, vi oftest får, når vi hjælper direktører med at bygge et personligt brand på LinkedIn.
Vi forstår godt, hvorfor det kan føles selviscenesættende, men det handler om at skifte perspektiv: I stedet for at se det som selvpromovering, så se det som at skabe værdi for din målgruppe.
I denne guide tager vi dig igennem 6 almindelige opslagstyper samt 6 mere unikke temaer, der kan give dig inspiration til at skabe mere engagerende og relevant indhold.
De 6 mest brugte opslagstyper
-
Jobnyt – Del karriereændringer og brug funktionen “fejr en begivenhed.”
-
Hjælp til noget konkret – Efterspørg en ny medarbejder, samarbejdspartner eller ekspert.
-
Events – Del dine erfaringer fra konferencer, messer og netværksmøder.
-
Kundecases – Vis hvordan du har hjulpet en kunde med et problem.
-
Succes-historier – Fejr milepæle i din karriere eller virksomhed.
-
How-to / vidensdeling – Del tips og tricks fra din ekspertise.
Disse opslag fungerer godt, men hvis du vil skille dig ud, skal du tænke bredere. Derfor giver vi dig også 6 temaer, der kan hjælpe dig med at skabe indhold med mere kant.
6 kreative temaer til dine opslag
-
Personlige forandringer – Hvad har ændret sig i dit liv?
-
Indre forandringer: Nye vaner, bøger, inspiration.
-
Ydre forandringer: Nyt arbejdsmiljø, livsbegivenheder.
-
Eksempel: “De 3 ting, jeg har valgt at sige farvel til i det nye år.”
-
-
Observationer om verden omkring dig
-
Noget, der undrer dig, gør dig glad eller irriterer dig.
-
Eksempel: Et opslag om et dårligt ‘tilbud’ hos bageren kan føre til en refleksion om psykologiske salgstricks.
-
-
Nyheder eller trends
-
Hvad sker der i din branche eller i samfundet generelt?
-
Store begivenheder, politiske udspil, teknologisk udvikling.
-
Eksempel: “Hvad betyder den nye AI-lovgivning for dig som leder?”
-
-
Kæpheste – Hvad brænder du for?
-
Hvad prædiker du igen og igen?
-
Eksempel: “Hvis du vil skille dig ud på LinkedIn, nytter det ikke at gøre som alle andre.”
-
-
Pludselige indfald – idéer fra hverdagen
-
“Her er hvad X lærte mig om Y” – men med en ny vinkel.
-
Eksempel: En mislykket bolledej i skraldespanden kan blive en historie om, hvordan iværksætteri kan tage uventede drejninger.
-
-
Tilståelser, risici og fejl
-
Hvad har du fejlet med – og hvad lærte du?
-
Sårbarhed er menneskeligt og likable.
-
Eksempel: “Den fejl, der lærte mig mest som leder.”
-
Inspiration fra aktive direktører på LinkedIn
Hvis du mangler rollemodeller, kan du lade dig inspirere af nogle af de mest synlige direktører på LinkedIn:
-
Niels Ralund – Dansk Erhverv
-
Morten Ballisager – Konsulenthuset Ballisager
-
Lars Sander Matjeka – Selvstændig
-
Dinna Iben Arbo – Champagnekassen
-
Jens Dalgaard – TACK International
-
Camilla Nowak Kirkedal – Næstved Kommune
-
Søren Gøttrup – SkovTrup
-
Jesper Køppen Fenger-Mieritz – Mieritz Advokatfirma
-
Frederikke Antonie Schmidt – Roccamore
Med disse 12 idéer er du godt klædt på til at skabe indhold, der ikke bare er relevant – men også engagerende og værdifuldt for dit netværk.
Lyt med og bliv inspireret!
Vi håber, du vil lytte med og få ny inspiration til at bruge LinkedIn på en måde, der passer til din hverdag.
Lad os connecte på LinkedIn – vi vil rigtig gerne høre dine tanker om undersøgelsen og podcasten!
Kommentarer