LYT TIL VORES PODCAST

Direktøren på LinkedIn

Mange forstår værdien af at bygge sit eget personlige brand på LinkedIn, men de oplever også, at de ikke nødvendigvis kan finde tiden til at få det gjort.

På denne podcast, får du konkrete svar på, hvordan du som direktør kan få maksimalt udbytte af LinkedIn

Episoder

S1 E10: Hvordan er du autentisk (og mærkbar) på LinkedIn?

Mennesker køber af mennesker. Og det er ligemeget, hvad vi køber: produkter, ydelser, meninger eller argumenter. Netop derfor skal du være menneskelig på LinkedIn. Eller det, som vi kalder ‘autentisk’ og ‘mærkbar’.

Men hvordan kan du bruge din personlighed i din kommunikation online uden at det bliver for sukkersødt? Hvordan viser du, hvem du er - uden at give dine mørkeste hemmeligheder væk? 

Det er dét, vi taler om i dag - og vi kommer naturligvis med vores bedste råd, så du kan øve dig i at være mærkbar. 

Vi kommer også med gode eksempler på folk på LinkedIn, der allerede er gode til at bruge deres personlighed, meninger og passion i deres opslag.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E9: Det du skal vide om Algoritmen på LinkedIn

Algoritmen er langt fra det vigtigste, du skal tage dig af, når du vil bygge et brand på LinkedIn. Alligevel er det dét emne, vi oftest bliver spurgt ind til.

Fra vores undersøgelse kan vi også se, at der er mange af jer direktører, som er usikre på, hvordan I kan please algoritmen i håb om, at jeres opslag dermed kan komme længere ud. 

Vi forstår det skam godt. Og derfor har vi også lavet den her episode.

Vi giver dig 3 tommelfingerregler + 5 områder, hvor du kan opgradere dit indhold, så det maksimerer muligheden for, at flere får lov at se dit indhold i deres feed.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E8: Et fordelagtigt mindset-skifte til dig, der er ambitiøs på LinkedIn

Når vi taler om at have det rigtige mindset, lyder det næsten som en kliché - men det gør det ikke mindre sandt. Heller ikke når det kommer til LinkedIn.

Baseret på vores undersøgelse af direktører på LinkedIn (som du kan høre mere om i episode 1), kan vi se, at der er MANGE direktører, som gerne vil LinkedIn - men har brug for at få det sidste skub. I vores verden er skubbet, at du skal indstille dig på, at udvikle det rigtige mindset.

I denne episode introducerer vi dig for 3 evner, du med fordel kan udvikle og derudover får du 7 gode råd, der kan hjælpe dig med at inkorporere det i din adfærd på LinkedIn.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E7: Er LinkedIn blevet til Facebook?

Der er mange, der går og øffer over, at LinkedIn ligner Facebook mere og mere. For mange reklamer og for mange personlige opslag uden fagligt indhold.

Det har en vi klar holdning til. Og den deler vi naturligvis i den her episode.

Er du enig? Uenig? Du kan finde os i beskedsystemet på LinkedIn, hvis du har lyst til at lufte din mening.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E6: Sådan opbygger du et relevant netværk på LinkedIn

Hvordan finder man de rigtige mennesker at connecte med? Det spørgsmål møder vi ofte.

I denne episode diskuterer vi netværks- og relationsopbygning. Og vi kan godt afsløre, at du måske bliver overrasket over vores meninger og holdninger. Men det er nu engang det, vi mener - og vi har ikke tænkt at lægge låg på, fordi det måske er lidt kontroversielt.

Vi håber, du har lyst til at høre med og lære noget nyt.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E5: Bliv Thought Leader på LinkedIn med dette framework

Vil du gerne være den første, folk nævner eller tænker på, når din branche eller ekspertområde bliver nævnt? Vil du tiltrække kunder og samarbejdspartnere - i stedet for at jagte dem? Og vil du være sådan én, der bliver spurgt om de vil holde oplæg på konferencer og andre store begivenheder?

Så er det thought leader-vejen, du skal gå ned ad.

I denne episode giver vi dig vores thought leader framework + de 4 typer indhold du med fordel kan producere for at bygge et thought leader brand på LinkedIn.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E4: Skriv engagerende opslag med denne “lige-ved-og-næsten”-skabelon

Én ting er at have en god idé til et opslag på LinkedIn - men hvordan får du det skrevet, så folk rent faktisk gider læse det? Det er dét, vi fokuserer på i denne episode.

Vi giver dig 7 gode råd + 2 bonus råd, der vil inspirere dig til at skrive mere engagerende og læseværdige opslag.

Og så får du også vores “lige-ved-og-næsten”-skabelon, som du kan udforme dine opslag ud fra. Vi går egentlig ikke ind for skabeloner, så det her er det tætteste vi kommer på at lave én af slagsen.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E3: Sådan finder du idéer til opslag - 12 temaer til inspiration

“Men hvad skal jeg dog skrive om?” Det er et af de spørgsmål, vi oftest bliver stillede, når vi arbejder med direktører, der gerne vil bygge et personligt brand på LinkedIn.

Vi kan godt forstå det. Det kan virke meget navlepillende og selviscenesættende, men det handler om det perspektiv, du ser dit eget indhold med. I stedet for at se det som om, at det er selvoptaget - så se det som om, du skaber værdi for læseren. 

For det gør du! Hvis du altså formår at vinkle dine opslag til noget, der er relevant og aktuelt.

I denne episode tager vi dig igennem de 6 meget almindelige og brugte opslag (det er ikke en dårlig ting!) - og så giver vi dig 6 temaer, som vil inspirere dig til at tænke i andre baner.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E2: Tid er den knappeste ressource

“Manglende tid” er den største forhindring for at udkomme. Det viser vores undersøgelse med over 100 direktører, der aktivt bruger LinkedIn.

Det handler først og fremmest om at prioritere tid til at lave indhold til platformen, men der findes også måder, hvorpå du kan gøre det nemmere og hurtigere for dig selv at få produceret det indhold, som driver dit personlige brand fremad.

Vi har taget 6 gode råd med, som vi præsenterer dig for - så god lytning og glæd dig til, at få inspiration til hvordan du kan få mere tid i kalenderen.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

S1 E1: Analyseresultater: Udfordringer og drømme fra mere end 100 direktører på LinkedIn

Velkommen til første episode af Direktøren på LinkedIn! I denne episode deler vi (Mathilde Just og Jacob Elton) indsigter fra vores undersøgelse blandt over 150 danske direktører om LinkedIn-vaner og udfordringer.

Du får også et overblik over, hvordan direktører bruger LinkedIn – både til personlig branding og virksomhedens vækst – og hvordan de oplever platformens udvikling.

Vi introducerer desuden de kommende emner i denne limited-serie, som bl.a. handler om thought leadership, netværksopbygning og autentisk branding.

Lyt på Spotify

Lyt på Apple

Vil du vide mere om LinkedIn? Få viden direkte i din indbakke