Masterclass d. 5. juni kl. 13-14

Kommenter som en thought leader

The Thought Leader Series er en serie af (indtil videre) 5 online masterclasses, hvor vi dykker dybt ned i begrebet 'thought leadership'. Dette er fjerde del.

Mange tror, at synlighed på LinkedIn handler om at poste ofte. Det gør det også.
Men der findes et mindst lige så stærkt – og ofte overset – værktøj: Kommentaren.

Som direktør kan du opbygge autoritet, skabe relationer og sætte dagsorden – ikke kun gennem de samtaler, du selv starter, men også i måden du deltager i andres samtaler på. I denne masterclass viser vi dig, hvordan du bruger dine kommentarer strategisk og meningsfuldt, så du bliver bemærket af de rigtige mennesker.

På masterclass'en får du:

  • Indsigt i, hvorfor kommentarer vil være en game changer for dig

  • Konkrete metoder til at finde indhold, der er værd at kommentere på

  • Et klart billede af, hvad en god kommentar faktisk indeholder

Har du ikke helt styr på, hvad en thought leader er? Scroll ned 👇🏼

(Hvis du ikke kan være med live, så tilmeld dig alligevel - så modtager du optagelsen bagefter)

Masterclass d. 5. juni kl. 13-14

Kommenter som en thought leader

The Thought Leader Series er en serie af (indtil videre) 5 online masterclasses, hvor vi dykker dybt ned i begrebet 'thought leadership'. Dette er fjerde del.

Mange tror, at synlighed på LinkedIn handler om at poste ofte. Det gør det også.
Men der findes et mindst lige så stærkt – og ofte overset – værktøj: Kommentaren.

Som direktør kan du opbygge autoritet, skabe relationer og sætte dagsorden – ikke kun gennem de samtaler, du selv starter, men også i måden du deltager i andres samtaler på. I denne masterclass viser vi dig, hvordan du bruger dine kommentarer strategisk og meningsfuldt, så du bliver bemærket af de rigtige mennesker.

På masterclass'en får du:

  • Indsigt i, hvorfor kommentarer vil være en game changer for dig

  • Konkrete metoder til at finde indhold, der er værd at kommentere på

  • Et klart billede af, hvad en god kommentar faktisk indeholder

Har du ikke helt styr på, hvad en thought leader er? Scroll ned 👇🏼

(Hvis du ikke kan være med live, så tilmeld dig alligevel - så modtager du optagelsen bagefter)

Udtalelser fra deltagere på vores første masterclasses 

Udtalelser fra deltagere på vores første masterclass 

Hvad er en thought leader?

Hvad er en thought leader?

Begrebet ‘thought leader’ er ikke noget nyt. Det blev opfundet for 30 år siden, i 1994, af den amerikanske økonom, Joel Kurtzman. Siden da har begrebet bredt sig, og de sidste 10 år har det også været et begreb, som der er blevet lagt mærke til i Danmark.

Fra vores helt personlige erfaring kan vi se, at det er ca. 50 % af de personer, vi taler med, der kender til begrebet. Derfor vil vi gerne forklare, hvad vi mener, når vi siger ‘thought leader’, for den amerikanske definition er ikke længere fyldestgørende, synes vi.

Her er den amerikanske definition:
“An expert on a particular subject whose ideas and opinions influence other people, especially in business”.

Den er der i princippet ikke noget galt med. Altså det er rigtig nok - det er i hvert fald sådan vi tidligere har set thought leaders. Vi tror dog på, at definitionen har brug for en opfriskning - og en uddybning.

Så her er vores definition:
En thought leader er et menneske, der går forrest. De er de fakkelbærere, der tør skabe de fodspor andre kan gå i.

De er modige, fordi de tør mene noget offentligt - og stå ved de meninger, når modstanden rammer. De har den viden, vision og skaberkraft, der skal til for at nedbryde barrierer, og de kan se ud over 'det vi plejer' - og så være med til at skabe 'det nye', der gør verden bedre.

Kort sagt, de er de visionære, faglige fyrtårne, der fører os ind i fremtiden med deres banebrydende idéer. En ledende tænker med noget på hjerte.

Begrebet ‘thought leader’ er ikke noget nyt. Det blev opfundet for 30 år siden, i 1994, af den amerikanske økonom, Joel Kurtzman. Siden da har begrebet bredt sig, og de sidste 10 år har det også været et begreb, som der er blevet lagt mærke til i Danmark.

Fra vores helt personlige erfaring kan vi se, at det er ca. 50 % af de personer, vi taler med, der kender til begrebet. Derfor vil vi gerne forklare, hvad vi mener, når vi siger ‘thought leader’, for den amerikanske definition er ikke længere fyldestgørende, synes vi.

Her er den amerikanske definition:
“An expert on a particular subject whose ideas and opinions influence other people, especially in business”.

Den er der i princippet ikke noget galt med. Altså det er rigtig nok - det er i hvert fald sådan vi tidligere har set thought leaders. Vi tror dog på, at definitionen har brug for en opfriskning - og en uddybning.

Så her er vores definition:
En thought leader er et menneske, der går forrest. De er de fakkelbærere, der tør skabe de fodspor andre kan gå i.

De er modige, fordi de tør mene noget offentligt - og stå ved de meninger, når modstanden rammer. De har den viden, vision og skaberkraft, der skal til for at nedbryde barrierer, og de kan se ud over 'det vi plejer' - og så være med til at skabe 'det nye', der gør verden bedre.

Kort sagt, de er de visionære, faglige fyrtårne, der fører os ind i fremtiden med deres banebrydende idéer. En ledende tænker med noget på hjerte.